تبلیغات
خوبترین ها - چگونه بدون رژیم گرفتن لاغر شویم؟
تاریخ : یکشنبه 26 خرداد 1392 | 07:54 ب.ظ | نویسنده : علیرضا
[باشگاه خبرنگاران جوان - 20:16]: با پیروی از 6 راهی كه در این گزارش به آنها اشاره می‌شود و وارد كردن این تغییرات در زندگی خود بدون اینكه سختی بكشید لاغر می‌شوید.

1- یاد بگیرید كه جدول ارزش تغذیه‌ای و میزان كالری بسته‌های غذایی را بخوانید: اگر می‌خواهید وزنتان كم شود باید یاد بگیرید كه مراقب كالری دریافتی خود باشید. برای شمارش كالری هم باید با روش خواندن برچسب‌های غذایی آشنا شوید. با خواندن برچسب‌ها می‌توانید در بین نوشیدنی‌ها و خوراكی‌ها انواع سالم‌تر و كم‌كالری‌تر را انتخاب كنید.

2- آگاهانه میان وعده بخورید: با هر سه ساعت یك بار چیزی خوردن از پرخوری پیشگیری ‌كنید و سطح قند خونتان را متعادل نگه دارید. نخوردن و گرسنگی كشیدن نتیجه‌ای عكس در كاهش وزن دارد چون تلاشتان برای سالم خوردن و كنترل حجم غذای مصرفی‌تان را به هدر می‌دهد....             ادامه مطلب
[باشگاه خبرنگاران جوان - 20:16]: با پیروی از 6 راهی كه در این گزارش به آنها اشاره می‌شود و وارد كردن این تغییرات در زندگی خود بدون اینكه سختی بكشید لاغر می‌شوید.

1- یاد بگیرید كه جدول ارزش تغذیه‌ای و میزان كالری بسته‌های غذایی را بخوانید: اگر می‌خواهید وزنتان كم شود باید یاد بگیرید كه مراقب كالری دریافتی خود باشید. برای شمارش كالری هم باید با روش خواندن برچسب‌های غذایی آشنا شوید. با خواندن برچسب‌ها می‌توانید در بین نوشیدنی‌ها و خوراكی‌ها انواع سالم‌تر و كم‌كالری‌تر را انتخاب كنید.

2- آگاهانه میان وعده بخورید: با هر سه ساعت یك بار چیزی خوردن از پرخوری پیشگیری ‌كنید و سطح قند خونتان را متعادل نگه دارید. نخوردن و گرسنگی كشیدن نتیجه‌ای عكس در كاهش وزن دارد چون تلاشتان برای سالم خوردن و كنترل حجم غذای مصرفی‌تان را به هدر می‌دهد.

برای داشتن میان ‌وعده‌های سالم مانند یك سیب یا لقمه‌ای نان و پنیر برنامه‌ریزی كنید. بیشتر خوردن ممكن است نامعقول به نظر برسد اما خوردن آگاهانه میان وعده‌ها كمكتان می‌كند تا وزن كم كنید.

۳- غلات كامل، میوه‌ها و سبزیجات را بیشتر مصرف كنید: مواد مغذی موجود در غلات كامل، میوه‌ها و سبزیجات با تقویت سلامت جسمی، ریسك بیماری‌های مختلف را كاهش می‌دهند و چون كالری پایینی دارند، می‌توانید مقدار بیشتری از آنها را بخورید. همچنین فیبر موجود در آنها با احساس سیری بیشتری كه ایجاد می‌كند، منجر به پیشگیری از پرخوری و كنترل حجم غذای مصرفی و در نتیجه كاهش وزن می‌شود.

4- فراوان آب بنوشید: آب از مسیرهای متعددی در كاهش وزن موثر است.اگر دچار مشكل احتباس آب هستید، نوشیدن آب زیاد می‌تواند منجر به كاهش احساس تورم شود.نوشیدن آب جایگزین نوشابه‌های پركالری مقدار كالری دریافتی‌تان را كاهش می‌دهد.سیراب كردن بدن با حفظ و تقویت سلامتی، انگیزه فرد برای كاهش وزن را بالا نگه می‌دارد.یادتان باشد برای نوشیدن آب منتظر علامت تشنگی خود نشوید و قبل از اینكه احساس تشنگی كنید، آب بنوشید. چون ممكن است پیغام تشنگی با گرسنگی تداخل پیدا كند و در نهایت موجب پرخوری شود.

5- تحرك داشته باشید: تقریبا غیرممكن است كه بدون داشتن فعالیت بدنی منظم بتوانید وزن كم كرده و آن را حفظ كنید. از همین امروز با برنامه‌ای برای پیاده‌روی تند، دوچرخه سواری و یا هر فعالیت دلخواه دیگر شروع كنید. به تدریج با ده دقیقه در روز در مسیر قرار بگیرید تا در نهایت بتوانید بیشتر روزهای هفته ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در روز ورزش كنید. ظرف چند هفته از فواید سلامتی‌بخش ورزش و نتایج كاهش وزن آن بهره‌مند خواهید شد. انجام دادن ورزش منظم با بالا بردن سطح سوخت و ساز بدنتان مسیر كاهش وزن را هموارتر می‌كند.

6- حجم غذای مصرفی‌‌تان را كنترل كنید: شاید اندازه‌گیری حجم غذای مصرفی كاری دشوار و پرزحمت باشد اما نتیجه‌ای ارزشمند در تلاشهایتان برای كاهش وزن دارد. همه كسانی كه قصد كاهش وزن دارند، باید هر چیزی را كه می‌خورند به همراه زمان و مقدار مصرف آن را در دفترچه‌ و یا حتی در وبلاگ خود یادداشت كنند. دفتر یادداشت غذایی تصویر واضحی از عادات غذایی‌تان را به نمایش می‌گذارد و این امكان را برایتان فراهم می‌آورد تا با تشخیص تغییرات لازم در كاهش وزن موفق‌تر باشید.

با مقایسه حجم معمول مصرفی خود با حجم‌های استاندارد معرفی شده شاید متوجه شوید دو و یا حتی سه برابر مقدار توصیه شده می‌خورید بنابراین حالا می‌توانید با دانستن حجم غذایی مناسب خود و رعایت آن در كاهش وزن موفق‌تر باشید.


  • تینا تولز
  • فال حافظ
  • کارت شارژ همراه اول